מינסק ביום אחד – מה חובה לראות ולעשות?

מינסק בירת בלרוס, היא העיר הגדולה ביותר בעולם. היא כוללת הצצה מעניינת אל העבר של המדינה ואל התרבות הקומיניסטית ששלטה בעבר ועדיין שולטת כיום בעיר. אם אתם מתכננים טיול למינסק אך לא ממש יש לכם זמן, תוכלו לעשות טיול למינסק ביום אחד ועל הדרך לשלב אטרקציות במינסק. תוכלו לערוך קניות בעיר, לבקר במוזיאונים החשובים בעיר כן לבלות במועדונים ומסעדות באזור.

אילו סוגי אוכל יש במינסק?

במינסק תמצאו מסעדות עממיות לצד מסעדות יוקרה עם מיטב השפים וכן מזנונים בין-לאומיים. המנות המסורתיות של מינסק כוללות לבבות תפוחי אדמה ממולאים בפטריות, גזר וקוויאר, מרק בורשט, מרק Machanka עם בשר וירקות מעורבבים עם מים וקמח לצד קוואס בתופסת מנטה וצימוקים. המסעדות הטובות ביותר במינסק כוללות את grunvald, בה תמצאו מאכלים מסורתיים של המקום וכן לביבות תפוחי אדמה הכוללים פשטידת בשר ותפוחי אדמה, נקניקיות, פטריות וגריסים. במסעדת falcone, תמצאו מנות טעימות ואיכותיות לאניני טעם כמו: מרקם קרם דלורית עם פטרה כבד אווז, עגל עם בורגול ופטריות ברוטב אוכמניות ופילה הילבוט עם פירה שום וגספצ'ו סגול.

חיי הלילה הסוערים במינסק

במינסק בלארוס, תמצאו חיי לילה סוערים ושפע של ברים, דיסקוטקים ובתי קזינו שהם חלקו בלתי נפרד מהעיר. הפאב הפופולארי במקום נקרא Malako והוא מציע בירות ומשקאות אלכוהליים וכן הופעות של תקליטנים שונים. המוזיקה במקום היא בעיקר אלקטרו והיפ הופ. אם החלטתם ללכת על בתי הזקינו תמצאו מגוון משחקי הימורים כמו בלאק ג'ק, טקסס הולדם, מכונות מזל ועוד. כמו כן תוכלו למצוא חדר בילאריד, נרגילה ועוד.

אטרקציות במינסק שאסור לפספס

במינסק תמצאו מגוון אטרקציות ואתרים היסטוריים ועתיקים שינעימו את זמנכם. בין האטרקציות המובילות במינסק, תמצאו את האטרקציות הבאות:

כיכר הניצחון – כיכר הניצחון היא הכיכר הראשית במינסק בלארוס. היא ממוקמת בעיר העתיקה ובקירבתה אפשר למצוא אתרים נוספים וחשובים לא פחות כמו, מוזיאון הקונגרס, משדרי הטלוויזיה והרדיו ופארק גורקי.

גורקי פארק – גורי פארק קרוי על שמו של הסופר הידוע מקסים גורקי. בכניסה פארק ישן פסל גדול סמוך לגדת הנהר. הפארק רחב הידיים כולל מתקני שעשועים מפחידים ומצחיקים וליד הגלגל ענק יש מצפה ופלנטאריום עם תמונות היקום על המסך. כמו כן לכך, אפשר לראות אגם קטן עם סירות במיוחד בקיץ וכן אפשר למצוא דוכני אוכל עם פופקורן מתוק ומזון מהיר לצד מרכז הספורט והתיאטרון הפתוח לכולם. בפארק תמצאו גם אטרקציות לכל המשפחה, הפארק פתוח מ10 ועד 22 בלילה.

המוזיאון הלאומי לאמנות בלארוסית – המוזיאון הגדול ביותר לאומנות בבלארוס, הוא נמצא במוזיאון מינסק וכולל אלפי יצירות אומנות שהעיקריים הם: אומנות לאומית והשני אנדרטאות אומנות של מדינות שונות בעולם. המוזיאון הוקם בשנת 1939 והוא פתוח בכל ימות השבוע משעות הבוקר ועד שעות הערב המאוחרות.

הספרייה הלאומית של בלרוס National Library of Republic of Belarus – הספרייה הגדולה ביותר בבלארוס. הספרייה נמצאת במינסק בירת בלארוס והיא מאכלסת בה את מיטב האוספים הגדולים ביותר עם חומרים מודפסים וכן את האוסף השלישי אשר כולל ספרים ברוסית. בספריה תמצאו את הספריה הממלכתית הרוסית של מוסקבה וכן את הספרייה הלאומית הרוסית של סנט פטרסבורג.

הגן הבוטני במינסק – הגן הבוטני במינסק הוא הגן הגדול ביותר במינסק, הוא כולל חממה ושבילים להליכה ומגוון נרחב של עצים, צמחים ופרחים. הגן פתוח כל ימות השבוע משעות הבוקר ועד שעות הערב. הגן משתרע של שטח של 348.84 קמ"ר וכולל 9000 צמחים שונים רובים מינים אקזוטיים נדירים שאי אפשר למצוא בשום מקום. כמו כן אפשר לראות ערוגות פרחים יפיפיים ועצים ציוריים לצד בריכות עם מים, פסלים ועוד.

שאלות נפוצות לקראת החופשה שלך במינסק

התקופה הטובה ביותר להגיע למינסק היא בין ספטמבר עד לאפריל לאחר מכן מתחילה תקופת הקיץ החמה בה הטמפרטורות מגיעות עד ל-35 מעלות צלזיוס ויותר.

במינסק תוכלו למצוא לא מעט פעילויות ללא תשלום כמו פארקים, גנים, מוזיאונים ועוד.

המטבע שמשתמשים במינסק הוא הרובל הבלארוסי.

מינסק מתאימה למשפחות עם ילדים ואף מציעה לא מעט אטרקציות שמתאימות לילדים וכן לכל המשפחה כמו: פארק גורקי, הגן בוטני, הספרייה הלאומית של בלרוס ועוד. לצד זה ניתן למצוא פעילויות שונות לילדים בלבד.

חוויה בבלארוס מתחילה כאן