מינסק, עיר הבירה והעיר הגדולה והתוססת ביותר של בלארוס, היא יעד פופולרי במיוחד בקרב התיירים הישראליים – ועם סיבה טובה. העיר הגדולה הזו מכילה בתוכה היסטוריה מרתקת במיוחד, והיא עברה ידיים רבות לאורך ההיסטוריה.
חיי התרבות והפנאי שהתפתחו בה לאורך השנים, ולאור השינויים התרבותיים התכופים שהיא עברה, הם עשירים במיוחד.
לא פלא שתיירים רבים כל כך בוחרים להגיע לעיר היפה הזו מדי שנה.

מינסק לתייר הישראלי שרוצה לשמור כשרות

מבין הישראלים הרבים שבוחרים להגיע למינסק לחופשה – עסקית, משפחתית, זוגית או כל חופשה אחרת – רבים הם הישראלים שהיהדות קרובה לליבם. פעמים רבות יהיה מדובר על תיירים שמגיעים לבקר במינסק בדיוק בשל היהדות: במינסק פעלה אחת מהקהילות היהודיות המשמעותיות והמשפיעות ביותר בכל מזרח אירופה, עם קהילה ליטאית גדולה ומשגשגת במיוחד.

בין אם מדובר על טיול בעקבות היהדות, טיול שורשים או פשוט ביקור רגיל במדינה מרתקת – עבור רבים מהתיירים הישראלים והיהודים, יש צורך בשמירה והקפדה על כללי הכשרות. אוכל כשר הוא מצרך נדרש מבחינת ישראלים רבים. עבור חלקם מדובר רק באוכל שאיננו לא-כשר במובהק (למשל, חילונים אשר נמנעים מאכילת בשר חזיר), ועבור אחרים מדובר באוכל כשר למהדרין על פי כל כללי היהדות. במינסק, כל אחד יוכל למצוא אוכל בכשרות המצופה.

מסעדות כשרות במינסק? הכירו את המסעדה החדשה שחייבים לאכול בה - מסעדת לחיים!

לחצו על התמונה להגדלה

מסעדה כשרה במינסק? מסעדת לחיים היא מסעדה דיי חדשה נפתחה בסוף שנת 2023. עובדים מ 13:00 עד 21:00! מגוון גדול בתפריט והכל כשר וטעים!

המחירים נעים בין 13 ל-35 רובל בלארוסי למנה ראשונה.
המחירים של מנות העוף נעים בין 18 ל-38 רובל בלארוסי.
כל המנות מגיעות עם תוספת.
המסעדה מציעה גם מנות צמחוניות וטבעוניות.

מסעדה כשרה במינסק? יש עוד!

מסעדה כשרה עם תעודות במינסק אשר פועלת כמסעדה לכל דבר ועניין היא מסעדת 7-40

עדכון: נסגרה בשנת 2023 לצמיתות!

זוהי מסעדה בבעלות יהודית, אשר שומרת על כל כללי ההלכה. ניתן להזמין כאן אוכל שמאוד מוכר לחיך הישראלי: חומוס, פלאפל, סלטים, שקשוקה, שווארמה ועוד. קיים במקום תפריט בעברית, לנוחיות המבקרים הישראליים. השף במקום דובר עברית, והוא ישמח להטעים את המנות בדיוק לטעם הספציפי שלכם. המנות המוגשות במקום הן טובות במיוחד וטעימות מאוד. המחירים במסעדה טובים, במיוחד בהתחשב בכך שזוהי המסעדה הכשרה היחידה בעיר – בניגוד למסעדות כשרות אחרות ברחבי אירופה, הכשרות לא מתבטאת כאן בעליית מחירים.

כתובת: Ulitsa Mel'nikayte 3.

=====

יש מסעדה כשרה נוספת שנקראת בטן גב (beten gav)
הכתובת: vulica Kisialiova 28, Minsk.

אנו ממליצים עליה בחום מקום מדהים. הכל טעים בתפריט. אנחנו אהבנו מאוד את האוכל אחלה פלאפל, עראיס, שניצל וחומוס המחירים טובים מאוד. מסעדה קטנה ונעימה וצוות מלצרים נחמד מאוד. הארוחות מוגשות על כלי אוכל מסוגנן, מעוטרות להפליא והמנות עצמן מעולות בטעמן ובגודלן.
טלפון להזמנת מקום:

+375 29 146-48-84

=====

מסעדה ישראלית נוספת מומלצת לדתיים (לא כשרה למהדרין) היא מסעדת Cimes – Israelí street food

עדכון: נסגרה בשנת 2023 לצמיתות!

מציעה מטבח ישראלי במינסק. אם אתם לא מהמחמירים אפשר לאכול שם חומוס, פלאפל, מרק עדשים וכו’. האוכל שמוגש הינו כשר אך המקום פתוח בשבת.
טלפון להזמנת מקום:

+375 29 562-62-65

אוכל כשר במינסק

עבור מי שחשובה לו תעודת הכשרות וההשגחה המסודרת – כלומר, עבור רבים – מסעדה אחת לא יכולה להספיק לכל השהות במינסק.
בדיוק בשביל זה פועל בעיר בית חב"ד. בית חב"ד במינסק מגיש אוכל ביתי, חם וכשר בכל ימות השבוע. בימי שבת ניתן להצטרף לסעודות שבת הנערכות במקום (בהרשמה מראש), ולאורך השבוע ניתן ליהנות מהקייטרינג של המקום.
בתי חב"ד אמנם לא ידועים באוכל הגורמה שהם מציעים לאורחיהם, אולם בהחלט מדובר על אוכל טרי, טוב וחמים, שמהווה פתרון נפלא.
ניתן להצטייד בכמות גדולה יותר של מנות ולשמור אותן במקרר המלון, כך שניתן יהיה לשבת לפיקניקים בפארקים השונים של העיר.

כתובת: Korpotkina Street 22.

מסעדות טבעוניות וצמחוניות ללא תעודת כשרות

תיירים דתיים רבים יסכימו לסעוד אך ורק במסעדה המחזיקה בתעודת כשרות ונמצאת תחת השגחת כשרות. עם זאת, עבור תיירים אחרים מסעדות שכללי הכשרות בהן נשמרים בפועל יהיו מספקות. מסעדה שאיננה בבעלות יהודית, אולם איננה מחזיקה בתוכה מוצרי בשר או מוצרים מן החי (בשרי או חלבי), יכולה להיות פתרון נהדר עבורם. יש להדגיש כי המסעדות הללו אינן נחשבות למסעדות כשרות – והן מתאימות רק למי שאיננו דורש תעודת כשרות.

Veg Harmony – בית קפה טבעוני במינסק שאיננה עושה שימוש בשום מוצר מן החי, בשרי או חלבי. בית הקפה מגיש מבחר מנות בריאות שונות, ללא סוכר וללא חומרים משמרים, כשהדגש הוא על הטבע והבריאות. כתובת: Vulica Zalataja Horka 2.

Yellow SLONבית קפה טבעוני נוסף הפועל בעיר, המתמחה במנות קלילות, פשוטות ובריאות. ניתן להזמין כאן מנות משביעות וטעימות, כמו המבורגרים טבעוניים, אוכל מקסיקני, קינוחים מפוארים ועוד. המקום מגיש גם מנות ללא גלוטן. כתובת: Bogdanovich 133.

Nova Stolovaקפיטריה טבעונית, המגישה מנות משביעות ופשוטות יחסית. זהו מקום שמגיעים אליו כדי לשבוע, ופחות כדי ליהנות מאווירת המסעדה המסוגננת. ניתן להשיג כאן ארוחות בוקר, אוכל הודי, אוכל נטול גלוטן ועוד. כתובת: Mayakovskogo 83.

Green+Go – מסעדה צמחונית, כלומר ללא כל מוצרים בשריים או שומן בשרי אבל עם מוצרי חלב וביצים. המסעדה מציעה סנדוויצ'ים מושקעים, בר סלטים, בר מיצים סחוטים במקום, אוכל אמריקאי, אירופאי ובינלאומי ועוד. כתובת: October 19.

שאלות נפוצות על מסעדות כשרות במינסק

במינסק פועלת מסעדה אחת מסודרת בעלת תעודת כשרות: מסעדת 7-40. מלבדה, ניתן לקנות אוכל כשר וטעים גם בבית חב"ד המקומי של העיר, המציע מנות וקייטרינג לאורך כל ימות השבוע. לא פועלות בעיר מסעדות נוספות בעלות תעודת כשרות, אולם עבור מי שמסתפק בכך, אפשר לבחור במסעדה צמחונית או טבעונית שאיננה מכניסה לתוכה מוצרי בשר.

במינסק פועלות מספר מסעדות טבעוניות בהן ניתן לאכול. אמנם כללי הכשרות הנוגעים לירקות ולדגנים אינם נשמרים בתוך המסעדות הללו, אולם עבור מי שאיננו מקפיד על ברירת אורז או בדיקת עלי חסה, למשל, הדבר בהחלט יכול להוות פתרון נפלא ונוח מאוד למשך החופשה.

בהחלט כן! בית חב"ד במינסק יאפשר לכם ארוחות כשרות.

חוויה בבלארוס מתחילה כאן